Lähestyvän kevään ajoittaisista raekuuroista huolimatta kesä on pian jälleen luonamme ja sen mukana kaupungin katukuvaan palaavat tänäkin vuonna viehättävän tunnelmalliset ja vilkkaan urbaanit kesäterassit.
Jotta terassikokemus olisi miellyttävä asiakkaalle ja sujuva ravintolan henkilökunnalle, olemme keränneet kesää kärsimättöminä odottaessamme 5 yleisintä ongelmakohtaa, jotka usein aiheuttavat odottamattomia ja kiusallisia häiriöitä sekä pahimmillaan pilaavat lämmön ja auringon tarjoaman mahdollisuuden ilahduttavaan lisämyyntiin ja iloisiin asiakkaisiin:
1. KASSAJÄRJESTELMÄ
Kassajärjestelmien suurimpia ongelmia on riittävien toimintojen puuttuminen ravintola-alan myyntivalikoimaan nähden sekä reaaliaikaisen myynnin seuraamisen ja selkeiden myyntiraporttien puuttuminen. Valitsemalla modernin kassajärjestelmän poistat yhden suurimmista myyntiä hidastavista tekijöistä ja kiinteästi pelkästään sisätiloihin sijoitetun kassajärjestelmän lisäksi hankittava mobiilikassa säästää kesäisin turhaa kulkemista sisätilojen ja terassin ahtaiden kulkuväylien välillä.
2. MAKSUPÄÄTTEET
Kun laskun pyytämisen hetki tulee, kokee muuten miellyttävä asiakaskokemus pienen kolahduksen, jos laskua joutuu odottamaan pitkään kaikkien maksupäätteiden ollessa varattuina tai jos maksupäätteen numerot ovat niin kuluneet, että tunnusluvun oikeiden numeroiden paikat pitää arvata. Kestääkö nykyiset maksupäätteesi terassin hulinaa, pieniä roiskeita ja satunnaisia sadekuuroja, ovatko ne täysin toimintakykyisiä, akut nopeasti latautuvia ja kaikkein tärkeintä, onko niitä riittävästi? Tiesithän, että nykyään on mahdollista tilata vain kesäkuukausiksi lisämaksupäätteitä sujuvoittamaan rahastusta laajemmalla tarjoilualueella?
3. KUULUVUUS
Kesäterassilla toki usein varsinkin loppuillasta äänen voimakkuus nousee, mutta huomattavasti suuremman kuuluvuusongelman aiheuttaa pätkivät maksupäätteet ja mobiilikassat, jotka eivät saa riittävän laadukasta yhteyttä normaalia sisämyyntiä varten rakennettuun langattomaan verkkoon. Ongelma ratkeaa älykkäillä Wi-Fi-tukiasemilla toteutetulla laadukkaalla ja tietoturvallisella verkolla. Samalla voidaan avata myös terassille langaton asiakasnetti, joka tänä päivänä saa jokaisen viihtymään terassilla pidemmälle hämärtyvään iltaan. Kun liität maksupäätteet tai mobiilikassat toimivaan Wi-Fi-verkkoon SIM-kortilla käytettävän mobiilidatayhteyden sijaan, varmistat yhteyksien moitteettoman toiminnan.
4. VARAYHTEYS
Lukuisat katutyöt kuuluvat terassien tavoin kaupungin kesään ja valitettavan usein jokin kaapeli katkeaa ja nettiyhteys pimenee, mykistäen täysin ravintolan tietoverkon ja maksupäätteet. Tällaisina hetkinä automaattisesti päälle kytkeytyvä varayhteys pelastaa sekä ravintolan että asiakkaiden illan.
5. TUKI
Vaikka kaikki olisi kunnossa ja valmistautuminen olisi tehty huolella sekä vuosien kokemuksella, tulee siitä huolimatta joskus eteen yllättäviä tilanteita, joissa tarvitaan nopeasti teknistä apua. Kun henkilökunnalla on tiedossa numero, johon voi soittaa ilman tietoteknistä ymmärrystä ja jossa osataan neuvoa selkeästi tarvittavissa toimenpiteissä tai reagoidaan nopeasti tulemalla paikan päälle, saadaan ongelmat ratkaistua nopeasti ja haitat jäävät vähäisiksi.
(6. sää)
Niin, vaikka kaikki 5 aiempaa kohtaa olisi laitettu kuntoon, osaa Suomen joskus poikkeuksellisen märkä ja kylmä kesäsää tyhjentää kaupungin suosituimmankin terassin. Onneksi tällöin voi vetäytyä ravintolan sisätiloihin odottamaan auringon palaamista – ja kun kaikki muut edellä lueteltua kohtaa ovat kunnossa, sitä viihtyy kyllä kesällä helposti hetken sisälläkin.
Auttoiko listamme huomioimaan uusia asioita, muistitko viime kesältä ikävän ongelmakohdan tai kiinnoistuitko kassajärjestelmän uusimisesta, maksupäätteiden lisäämisestä kesäkaudelle, modernista langattomasta verkosta ja muista toimivista IT-ratkaisuista?
Ota yhteyttä soittamalla 010 235 4410 tai täytä alla olevan lomakkeen tiedot, niin olemme yhteydessä ja rakennamme kanssasi menestyksekkään terassikesän!